| 1 | 
 | 
| b.Fen bilimleri konularında yeterli bilgi birikimi | |
| c.Mühendislik konularında yeterli bilgi birikimi | |
| d.Bu bilgi birikimlerini, Karmaşık Kimya Mühendisliği problemlerinde kullanabilme becerisi | |
| 2 | Kimya mühendisliği ve ilgili alanlarda karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçip uygulayarak çözme becerileri | 
| 3 | Belirlenmiş bir hedef doğrultusunda karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında modern tasarım yöntemlerini de uygulayarak tasarlama becerisi. | 
| 4 | Kimya Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için, | 
| 
 | |
| b.Bilişim teknolojilerinden etkin bir şekilde kullanma becerisi | |
| 5 | Karmaşık Kimya Mühendisliği problemlerinin veya Kimya Mühendisliğine özgü araştırma konularının incelenmesi için, | 
| a.Deney tasarlama | |
| b.Deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | |
| 6 | 
 | 
| b.Disiplin içi ve Disiplinler arası takım çalışması yapabilme becerisi | |
| 7 | 
 | 
| b.Yabancı dil bilgisini kullanma/geliştirme becerisi | |
| c.Etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme becerisi | |
| d.Etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | |
| 8 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme, kendini sürekli yenileme becerisi | 
| 9 | a. Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci | 
| b. Mühendislik uygulamalarında kullanılan yasal düzenlemeler ile standartlar hakkında bilgi. | |
| 10 | 
 | 
| b.Girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık | |
| c.Sürdürebilir kalkınma hakkında bilgi | |
| 11 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Kimya Mühendisliği alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi ve mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık | 
 
                            